Angajații care au beneficiat de șomaj tehnic și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de 3 luni, prin intermediul angajatorului, de plata a 41,5% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

Mențiune: măsura se aplică numai în cazul persoanelor care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă.

Pas1. Se generează prezența și se calculează statul de plată.

Pas2. Generarea fișierului XML

Lista privind persoanele care beneficiază de acest ajutor se accesează din meniul Stat de plata/Cereri rambursare/Ajutor 41,5% salar:

Notă: Datele conducatorului de unitate vor fi preluate din setarile pentru D112. În prealabil completați în Configurare societate/Conducere datele care apar in mesajul de mai sus.

Raspundeți cu ”OK” la mesajul de mai jos:

În tabelul ce se deschide se regăsesc toți salariații. Salariații care nu pot beneficia de ajutorul de stat vor avea în coloana Suma Sol 0. Dacă doriți să excludeți o persoana din export, treceți 0 în coloana Suma Sol aferentă persoanei, deoarece doar persoanele care au suma solicitată mai mare ca 0 vor fi exportați:

După ce ați verificat situația închideți tabelul și se va deschide o fereastra pentru salvarea fișierului XML. Navigați unde doriți să salvați fișierul:

Răspundeți cu ”OK” la mesajul care apare:

Pas3. Exportul datelor din XML în PDF

De pe aici.gov.ro descărcați fișierul PDF (unde am încercuit cu roșu):

XML-ul îl importați de la Editare – Opțiuni pentru formulare – Import date

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

 

Dori Boros