Studiu de caz: Factura de la furnizor conține 1 produs la un preț unitar de 0,065 LEI. Se achiziționează 20.000 bucăți. Factura de transport este separata și are o valoare de 64 lei (Fără TVA).
Varianta 1
Operarea costurilor în recepția produsului urmată de stornare pentru a nu dubla înregistrarea lor cu factura furnizorilor de servicii.
Operați Recepția depozit și majorați prețurile la fiecare produs achiziționat cu cota de transport stabilită. Pentru exemplul de mai sus majorăm prețul cu 0,0032 LEI/unitate:

Apoi după ce ați introdus toate produsele, pe ultima poziție sa culegeți valoric un serviciu pe contul 624 cu -1 la cantitate și valoarea transportului astfel încât să aveți baza totala a recepției egala cu costul materialelor/produselor:

Informații contabile:

Operați separat la Recepție cheltuieli factura de transport:

Informații contabile:

Varianta 2
Atenție: În prealabil verificați dacă contul 308 – ”DIF.PRET MAT. PRIME, MATERIALE” este setat în planul de conturi de tip CL6.
Se operează toate recepțiile conform cu facturile de furnizori:

Informații contabile:

Apoi se operează o recepție separata (furnizor firma dvs, pe baza de aviz pentru a nu fi evidențiată în Jurnalul de tva) de stornare a intrării de produse pe costul inițial, respectiv recepționarea la preț cumulat cu serviciile:

Notă: La număr completați numărul facturii de furnizor cu un 0 la sfârșit pentru distincție.
La sfârșit adăugați o poziție, de servicii, (cu ALT+S sau accesând butonul ALT+S SERVICII) de stornarea pe ultima poziție pe contul 308 – ”DIF.PRET MAT. PRIME, MATERIALE”:

Informații contabile:

Mențiune: Contul 308 se va scădea la sfârșitul lunii cu un procent stabilit prin decizie internă.
Operați separat la Recepție cheltuieli factura de transport sau orice alt tip de cheltuială.
În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!