1. Generarea și transmiterea tichetelor e-Transport prin OAUTH
  2. Setări specifice articolelor cu risc ridicat

1. Generarea și transmiterea tichetelor e-Transport prin OAUTH

Transmiterea tichetelor e-Transport și preluarea rezultatelor prin OAUTH se poate face în urma obținerii de la ANAF a unei chei (token) prin intermediul căreia se pot depune e-facturile și se pot obține rezultatele depunerilor. Cheia (token-ul) se poate genera doar de către posesorul certificatului digital calificat care are drept sa gestioneze societatea in SPV.

  1. Solicitați generarea unui user web-SoftPro și alocarea societăților aferente;
  2. Accesați https://login.softpro.ro/ folosind userul și parola obținute la pasul anterior;
  3. Selectați firma pentru care obțineți cheia (token-ul) și alegeți Setări companie din meniul ce se deschide dând click pe userul dvs. în dreapta sus:

4. Bifați Integrare OAUTH Anaf (dacă nu este bifat implicit), Obține Token (butonul 1) (Atenție: În această fază trebuie să aveți conectată semnătura digitală calificată folosită în SPV pentru firma respectivă):

După conectarea la serverul ANAF și obținerea token-ului se revine în pagina de mai sus. Dacă tokenul nu este afișat automat după revenirea în pagină se apasă Reincarca (butonul 2) apoi Salvează pentru salvarea acestuia in baza de date și utilizarea ulterioară la transmiterea facturilor.

Accesați aplicația principală (WinGest sau WinConta) în firma în care ați solicitat cheia (token-ul) la pasul anterior. Cheia (token-ul) va fi valabil în toate firmele din respectiva bază de date (licență).

În cazul în care în aceeași bază de date există forme care au certificat digital calificat propriu, acestea vor marca in configurare societate corespunzător apoi se generează un nou token prin repetarea pașilor 3-4 de mai sus:

In modulul Administrare setați userii care vor avea drept de depunere e-Factura (pentru evitarea depunerii accidentale, acest drept trebuie acordat in mod explicit).

Tichetul  e-Transport se generează din fereastra de listare și se depune direct prin protocolul OAUTH sau manual prin  SPV (Spațiul Privat Virtual al firmei), încărcând fișierul  XML pe care îl generați de la butonul e-Transport.

Verificați datele din antetul tichetului de transport, tipul și scopul operațiunii, detaliile documentului, data livrării. Verificați sau completați datele privind transportatorul și numărul auto (și remorca dacă este cazul). În cazul în care este transport organizat de propria societate apăsați butonul [ ! ] de lângă codul transportator.

Verificați adresa de încărcare (loc pornire transport) și descărcare (loc final transport). Acestea trebuie să fie completate cel puțin la nivel de județ, localitate și stradă. Locul de încărcare va fi preluată adresa gestiunii din care este emis documentul. Locul de descărcare este preluată adresa clientului sau adresa filialei clientului dacă aceasta există sau adresa gestiunii primitoare în cazul în care este vorba de un document de transfer. Pentru defalcarea automata a adreselor in strada, număr, etc. acestea trebuie sa fie salvate in baza de date sub forma: STRADA, NUMAR, BLOC, SCARA, etc. (despărțite prin virgula). Exemplu: STR. SPERANTEI, NR. 25, ,SC. A, AP.25

După generarea fișierului de transport, acesta poate fi depus automat răspunzând Yes/Da la mesajul de mai sus.

In cazul unei transmisii corecte, va apărea codul UIT al transportului si indexul de încărcare. În cazul în care fișierul nu este valid, vor apărea în dreapta mesajele de eroare transmise de serverul ANAF.

Pentru a vă asigura ca tichetul de transport este corect înregistrat și validat, după un timp în care fișierul stă în prelucrare pe serverul ANAF, acesta poate fi verificat, apăsând butonul verificare ce este activ lângă indexul de încărcare.

In cazul în care transportul este verificat și nu sunt probleme, se va activa bifa Ok lângă indexul de încărcare.

Operațiunile de Confirmare, Corecție sau Ștergere se generează se depun și se verifică cu aceeași succesiune de pași.

Important: Listarea documentului de transport (Factura sau Aviz) trebuie efectuată după obținerea codului UIT, astfel codul UIT va fi preluat automat în formularul de listare. În caz contrar acesta trebuie trecut manual pe document.

2. Setări specifice articolelor cu risc ridicat

Pentru toate articolele cu risc ridicat pentru care este obligatorie transmiterea tichetului e-transport, în nomenclatorul de articole se selectează obligatoriu Codul vamal (codul NC8) și se completează greutatea bruta și neta unitară a articolului

Informațiile pot fi preluate și in bloc prin procedura Import conținut coloană

Greutatea netă și brută a fiecărei poziții din documentul de transport se va calcula prin înmulțirea cantității livrate cu greutatea netă și brută unitară a fiecărui articol.

În cazul articolelor cu greutate variabilă sau greu de determinat, greutatea netă și/sau brută totala se poate completa și în cadrul documentului pe fiecare rând unde nu se poate folosi greutatea unitară (greutatea netă sau brută cântărită are prioritate la declarare in e-Transport față de greutatea calculata – daca acestea sunt se completate):

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Radu Teodor