Setări specifice articolelor cu risc ridicat
(Începând cu versiunea 6.115)
Pentru toate articolele cu risc ridicat pentru care este obligatorie transmiterea e-factura începând cu 01.07.2022, în nomenclatorul de articole se selectează Codul vamal (codul NC8):

Informațiile pot fi preluate și in bloc prin procedura Import conținut coloană
Se configurează e-factura din Configurare societate – cartela Profil și se bifează poziția 54 din setările specifice e-factura:

E-factura în Softpro
e-Factura se generează din fereastra de listare și se depune prin SPV (Spațiul Privat Virtual al firmei), încărcând fișierul XML validat, pe care îl generați de la butonul e-Factura.
1 – Fișierul XML generat se salvează implicit in softpro\declaratii\cui firma\E-fact (daca doriți puteți salva fișierul XML oriunde in calculator daca nu doriți in softpro):

La generarea primei facturi se va descărca validatorul ANAF (Softul J).
Atenție: Butonul e-Factura este activ doar in cazul facturilor care sunt emise de tip A sau N. Pentru tipul M, factura manuala nu se poate genera XML.

Mențiune: In cazul în care validatorul nu poate fi dezarhivat, închideți programul și reporniți-l prin click dreapta pe iconița de WinConta sau WinGest și opțiunea Run as administrator … .
2 – După descărcarea softului j, dacă factura este validă veți primi următorul mesaj: Factura a fost validata. Încărcați fișierul XML in SPV formatul UBL. In cazul unor erori apărute la validare, acestea vor fi afișate și trebuie corectate. eFactura nu necesită semnare electronică.

3 – Factura validată in format UBL se găsește in softpro\declaratii\cui firma\E fact:

4 – Depunerea in SPV se face din meniul Factura electronica – Trimitere Factură. (Se selectează formatul UBL, CUI-ul firmei emitente și se selectează fișierul XML generat anterior)
În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!