- Transmiterea facturilor prin OAUTH
- e-factura în SoftPro
- Setări specifice articolelor cu risc ridicat
1. Transmiterea facturilor prin OAUTH
Transmiterea facturilor și preluarea rezultatelor prin OAUTH se poate face în urma obținerii de la ANAF a unei chei (token) prin intermediul căreia se pot depune e-facturile și se pot obține rezultatele depunerilor. Cheia (token-ul) se poate genera doar de către posesorul certificatului digital calificat care are drept sa gestioneze societatea in SPV.
- Solicitați generarea unui user web-SoftPro și alocarea societăților aferente;
- Accesați https://login.softpro.ro/ folosind userul și parola obținute la pasul anterior;
- Selectați firma pentru care obțineți cheia (token-ul) și alegeți Setări companie din meniul ce se deschide dând click pe userul dvs. în dreapta sus:

4. Bifați Integrare OAUTH Anaf (dacă nu este bifat implicit), Obține Token (butonul 1) (Atenție: În această fază trebuie să aveți conectată semnătura digitală calificată folosită în SPV pentru firma respectivă):
După conectarea la serverul ANAF și obținerea token-ului se revine în pagina de mai sus. Dacă tokenul nu este afișat automat după revenirea în pagină se apasă Reincarca (butonul 2) apoi Salvează pentru salvarea acestuia in baza de date și utilizarea ulterioară la transmiterea facturilor.
Accesați aplicația principală (WinGest sau WinConta) în firma în care ați solicitat cheia (token-ul) la pasul anterior. Cheia (token-ul) va fi valabil în toate firmele din respectiva bază de date (licență).
În cazul în care în aceeași bază de date există forme care au certificat digital calificat propriu, acestea vor marca in configurare societate corespunzător apoi se generează un nou token prin repetarea pașilor 3-4 de mai sus:

In modulul Administrare setați userii care vor avea drept de depunere e-Factura (pentru evitarea depunerii accidentale, acest drept trebuie acordat in mod explicit).

In macheta de generare e-Factura sunt disponibile funcțiunile de depunere și verificare:

- Transmiteți factura doar dacă a trecut de validarea locală;
- Transmiteți factura doar dacă nu ați mai trimis-o sau dacă a fost raportată eroare pe serverul ANAF;
- Dacă in urma verificării statusului obțineți ID descărcare înseamnă ca factura a fost acceptata și a fost transmisă deja beneficiarului
2. e-Factura în SoftPro
e-Factura se generează din fereastra de listare și se depune prin SPV (Spațiul Privat Virtual al firmei), încărcând fișierul XML validat, pe care îl generați de la butonul e-Factura.
1 – Fișierul XML generat se salvează implicit in softpro\declaratii\cui firma\E-fact (daca doriți puteți salva fișierul XML oriunde in calculator daca nu doriți in softpro):

La generarea primei facturi se va descărca validatorul ANAF (Softul J).
Atenție: Butonul e-Factura este activ doar in cazul facturilor care sunt emise de tip A sau N. Pentru tipul M, factura manuala nu se poate genera XML.

Mențiune: In cazul în care validatorul nu poate fi dezarhivat, închideți programul și reporniți-l prin click dreapta pe iconița de WinConta sau WinGest și opțiunea Run as administrator … .
2 – Rezultatul validării prin DUK (Soft J) se afiseaza in fereastra. In cazul unor erori apărute la validare, acestea vor fi afișate și trebuie corectate. eFactura nu necesită semnare electronică.
3 – Factura validată in format UBL se găsește in softpro\declaratii\cui firma\E fact:

4 – Depunerea in SPV se face din meniul Factura electronica – Trimitere Factură. (Se selectează formatul UBL, CUI-ul firmei emitente și se selectează fișierul XML generat anterior)
3. Setări specifice articolelor cu risc ridicat
(Începând cu versiunea 6.115)
Pentru toate articolele cu risc ridicat pentru care este obligatorie transmiterea e-factura începând cu 01.07.2022, în nomenclatorul de articole se selectează Codul vamal (codul NC8) și/sau se completează codul CPV de achiziții publice pentru facturile emise către entități publice (Vezi comunicat ANAF Aprilie 2022)
Accestati Utilitare – Nomenclatoare – Stocuri si apoi Actualizare. Selectati produsul si apoi butonul ALT+M Modifica si pe cartel General completati codul vamal:

Informațiile pot fi preluate și in bloc prin procedura Import conținut coloană
În cazul serviciilor pentru care se dorește generarea codului CPV pentru instituțiile publice, în macheta de culegere facturi, la fiecare poziție din factură se poate completa codul CPV in secțiunea detalii:

Se configurează e-factura din Configurare societate – cartela Profil și se bifează poziția 54 din setările specifice e-factura:

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!