E-Factura

Transmiterea facturilor și preluarea rezultatelor prin OAUTH se poate face în urma obținerii de la ANAF a unui token (chei) de integrare prin intermediul căreia se pot depune e-facturile și se pot obține rezultatele depunerilor. Tokenul (cheia) de integrare se poate genera doar de către posesorul certificatului digital calificat care are drept sa gestioneze societatea in SPV.

  1. Solicitați generarea unui user web-SoftPro și alocarea societăților aferente pe numele posesorului certificatului digital calificat;
  2. Configurați o parolă personală suficient de complexă (folosiți reguli de complexitate aplicabile și altor conturi on-line – litere mari și mici, cifre și eventual caractere speciale) – https://softpro.ro/softpro-web-logarea-in-aplicatie/
  3. Accesați https://login.softpro.ro/ folosind userul și parola obținute la pasul anterior;
  4. Selectați firma pentru care obțineți tokenul (cheia) de integrare și alegeți Setări companie din meniul ce se deschide dând click pe userul dvs. în dreapta sus:
e-factura

5. Bifați Integrare OAUTH Anaf (dacă nu este bifat implicit) – pasul [1] și Salvează – pasul [2] apoi Obține Token – pasul [3] (Atenție: În această fază trebuie să aveți conectată semnătura digitală calificată folosită în SPV pentru firma respectivă):

După conectarea la serverul ANAF și obținerea token-ului se revine în pagina de mai sus. Dacă tokenul nu este afișat automat după revenirea în pagină se apasă Reincarca.

Accesați aplicația principală (WinGest sau WinConta) în firma în care ați solicitat tokenul (cheia) de integrare la pasul anterior. Tokenul (cheia) de integrare va fi valabil în toate firmele din respectiva bază de date (licență). Token-ul (parțial) și data de expirare vor fi afișate in partea dreaptă jos a ecranului principal. În acest moment aplicația este autorizată, pe toate stațiile pe care este instalată, sa trimită si să preia facturi în și din SPV în numele firmelor din baza de date curentă fără a mai fi necesară prezentarea semnăturii digitale calificate.

În cazul în care în aceeași bază de date există firme care au certificat digital calificat propriu, acestea se vor marca în configurare societate prin apăsarea butonului Cert.digital propriu apoi se generează un nou token de integrare prin repetarea pașilor 3-4 de mai sus:

6. Valabilitatea tokenului de integrare este de 90 de zile de la data generării. Înainte de expirare, aceasta poate fi prelungită succesiv cu perioade de câte 90 de zile fiecare, fără a mai fi necesară prezentarea certificatului digital calificat.

Important: După data expirării, prelungirea nu mai este posibilă. În acest caz se va obține un alt token de integrare, așa cum este descris la începutul acestui tutorial.

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Radu Teodor