Configurare trimitere factură/facturi pe email

1. Trebuie să aveți instalat și configurat o adresa de email pe un server care sa permită aplicațiilor terțe să se conecteze (de exemplu pe platforma google).

2. Se configurează serverul de mail sa accepte conectarea aplicațiilor din afara. Exemplu de configurare servere google. După 01.06.2022 metoda funcționează doar pentru conturile Google Workspace (@domeniu.ro):

Accesați setările contului/conturilor de pe care se va face trimiterea și în secțiunea Securitate activați accesul aplicațiilor mai puțin sigure.

2.A. Pentru conturile individuale (@gmail.com) începând cu 01.06.2022 este necesara activarea autentificării in 2 pași:

  • Accesați setările contului/conturilor de pe care se va face trimiterea și activați verificarea in 2 pași (2-Step Verification):
  • Generați o parolă pentru aplicație:
  • Selectați aplicația E-mail și dispozitivul Computer cu windows:
  • Copiați parola din 16 caractere generată și o introduceți in loc de parola contului în configurarea de la pasul 3:

3. Se configurează credențialele de acces la mail pentru fiecare user din aplicație în parte. Mai mulți useri din program pot avea setată aceeași adresă de mail pentru trimiterea automată a documentelor. Accesați modulul administrare, în secțiunea Useri modificați userii care vor transmite pe mail documente:

Accesați butonul configurare SMTP apoi completați credențialele de acces conform modelului de mai jos (Atenție: în cazul autentificării în 2 pași cu parola de aplicație completați la parolă secvența de 16 caractere generată de contul google – vezi 2A):

4. Se creează un folder PDF în \softpro\, aici se vor salva toate facturile în pdf care se vor trimite la client.

5. Se configurează calea unde se vor salva facturile

6. Completați adresa de email a clientului, în nomenclatorul de parteneri înainte de a emite și trimite factură.

7. Se întocmește factura la client, apoi la listare factură apelați butonul Mail, Apoi Trimitere mail către …… În prealabil se poate edita textul prestabilit care va fi trimis clientului:

Față de textul prestabilit se mai poate configura un text suplimentar care poate fi conținut in mailurile ce vor fi trimise clientului cu factura. Acest text se va adăuga după textul prestabilit. In configurare societate, cartela backup mențiuni:

Trimiterea în bloc a facturilor

După efectuarea configurărilor de mai sus urmați pașii de mai jos pentru a trimite facturile pe mail. Puteți trimite pe email odată la mai mulți clienți un interval de facturi emise din luna curentă, cu opțiunea listare bloc:

Trimiterea_in_bloc_a_facturilor_listare_in_bloc

Programul face automat fișierul PDF si il atașează pe email, nu mai este nevoie să faceți asta manual.

Pentru a trimite notificări/extrase/somații vă rugăm să consultați tutorialul Trimitere mail cu notificare, extras, somație sau fișa detaliată a facturii (metoda SMTP).

În speranța că tutorialul nostru este de folos, SoftPro vă mulțumește pentru încrederea în aplicații și vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!