Există situații în care produsele vândute nu corespund exigențelor pe care clienții le au sau situații în care acestea conțin defecte. Astfel intervin retururile efectuate de clienți a produselor achizitionate de acestea.
În cele ce urmează vă vom prezenta modul de lucru în programul SoftPro privind retururile făcute de clienți.
Operarea retururilor se face în funcție de modul de înregistrare al vânzărilor, astfel avem următoarele situații:
- când vânzarea a fost făcută către o PJ pe baza de factură, se emite factura storno (cantitate produs negativa) și fie se returnează banii (se operează încasarea în numerar cu suma negativă pentru stingerea facturii, se emite manual dispoziția de plată care se va semna de către client ca dovadă a faptului că a primit banii.), fie se compensează cu alte facturi neachitate daca exista, indrumari compensare: https://softpro.ro/compensare-facturi-storno/.
- când vânzarea a fost făcută pe baza de bon de casă fiscal iar clientul opteaza pentru achizitionarea în schimb al unui produs mai scump: se emite bon fiscal cu minus la poziția returnată și cu plus la poziția vândută în schimb, rezultând astfel un total al bonului de casă mai mare sau egal cu 0 lei.
- când vânzarea a fost făcută către cu bon de casă iar clientul doreste banii înapoi: se emite factură cu minus către PF, se operează încasarea în numerar cu suma negativă pentru stingerea facturii, se emite manual dispoziția de plată care se va semna de către client ca dovadă a faptului că a primit banii.
Exemplu emitere factură stornare pentru cazul în care vânzarea s-a efectuat pe baza unei facturi:
În cazul în care vânzarea a fost efectuată pe bază de bon de casă se emite factura obișnuită completând cantitatea de produs returnat cu semnul minus.
Exemplu operare “încasare” factură storno, pentru care se va emite manual Dispoziția de Plată din casierie pentru returnarea sumei.
În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!