Recepția în gestiune a obiectelor de inventar se realizează prin meniul din partea stângă la Documente contabile/Operare documente/Recepție depozit:
La gestiune se va selecta contul 303 – ”Materiale de natura obiectelor de inventar”:
Informații contabile aferente recepției:
Odată recepționate, produsele încarcă gestiunea 303 sau analitic al acesteia. Situația stocului se vizualizează în meniul meniul din partea stângă la Stocuri/Raport de stoc. Pentru a putea vizualiza balanța de stoc trebuie bifat ”Toate gestiunile” în cadrul paginii de filtrare.
Se va încărca o listă cu toate gestiunile și explicații aferente. Aici dăm click pe butonul de ”Listare”.
Selectăm ”Balanta stocurilor LEI”:
În fereastra ”Unde listati?” dăm click pe ”Ecran”.
În format balanță de stoc arată în felul următor:
Darea în folosință a Obiectelor de Inventar
În cazul în care se dorește ca evidența obiectelor în folosință să fie repartizată pe angajații care le au în inventar, în prealabil se definesc angajații în meniul din partea stângă la Utilitare/Nomenclatoare. Aici se selectează ”Angajați” și se dă click pe butonul ”Actualizare”. Pentru a ușura identificarea lor, la simbol se poate utiliza numărul de marcă.
În gestiunea primitoare 8035 – ”Stocuri de natura obiectelor de inventar date în folosință”, în acest caz, pentru fiecare angajat se va deschide o “magazie”.
Aplicația WinGest și WinConta pun la dispoziție un tip de document special pentru acest scop numit ”Dare in folosinta OBI”, accesibil din meniul din partea stângă la Documente contabile/Operare documente.
Documentul, scade gestiunea de obiecte de inventar în stoc (303), încarcă gestiunea, respectiv magazia (angajatului) dacă e cazul, de obiecte de inventar în folosință (8035):
Informații contabile:
Documentul scade gestiunea 303 și înregistrează cheltuială. Se va genera un document de tip BT (Bon de transfer), numărul documentului fiind preluat din plaja de numere a bonurilor de transfer. Documentul se poate lista, atât accesând documentele de tip Dare în folosință OBI, cât și de la Transfer OBI sau Bon de transfer (documentul va avea același număr).
Dacă firma dvs realizează ți o etichetare fizică a OBI pe teren, puteți completa numărul de evidență, după selectarea produsului, la rubrica numere inventar:
Evidența stocului se poate accesa în meniul din partea stângă la Stocuri/Raport de stoc:
a. Toate gestiunile, iar ulterior în tabel se pot filtra mai multe gestiuni utilizând opțiunea de filtrare complexa:
b. Selecție doar 303 și 8035 cu click stânga și tasta CTRL apăsată:
Toate stocurile, grupare pe magazii, în format balanță de stoc, arată scăderea gestiunii 303 și încărcarea gestiunii 8035:
Scoaterea din evidență a obiectului de inventar se realizează utilizând documentul Proces verbal de …, unde se completează motivul:
Pentru transferul obiectelor de inventar de la un angajat la altul, utilizați tipul de document Transfer OBI:
În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!