- Activarea Reges ON-Line
- Activarea meniurilor Reges în SofPro
- Comutarea Reges între operare manuală și conectarea din aplicație externă
- Importul identificatorilor salariaților și contractelor
- Integrarea WinSAL cu platforma Reges
- Transmiterea datelor din WinSAL în platforma Reges
- Modificare sau Corecție?
- Informații Salariat sau Contract?
- Informații suplimentare cerute în Reges
- Suspendarea contractelor
- Ordinea transmiterii operațiunilor
- Încetarea contractelor
- Transmiterea și verificarea în calupuri
Platforma Reges ON-Line este noua platforma pusă la dispoziție de Inspecția Muncii pentru evidențierea tuturor Contractelor Individuale de Muncă pentru salariații societăților cu întregul lor istoric și înlocuiește vechiul Revisal.
Diferențe față de vechiul Revisal:
- Registrul de evidență NU se mai stochează în baze de date proprii, deci nu va mai exista un registru la angajator și un alt registru la inspecția muncii.
- Rezultatele tuturor operațiunilor din registrul de evidență pot fi verificate / consultate pe platforma REGES iar corecțiile pot fi efectuate imediat ce eventuale probleme sunt constatate.
- Transmiterea datelor către platforma Reges se face strict doar pentru salariatul asupra căruia se efectuează o operațiune de adăugare / modificare / corecție (nu se mai încarcă de fiecare întreaga bază de date).
- Operațiunile asupra registrului de evidență pot proveni atât din aplicațiile terțe (de exemplu din WinSAL) cât și din operare manuală direct pe platforma Reges.
- Indentificarea salariaților și a contractelor nu se mai face după CNP/NIF/Pașaport și număr/dată contract astfel că o eventuală modificare a acestor date nu va mai duce la dublarea informațiilor in Reges. Fiecare salariat și contract va primi in momentul transmiterii un identificator unic care va fi folosit pentru toate operațiunile viitoare.
Nivelul de integrare:
WinSAL / WinPers vin cu un nivel de integrare care acoperă cele mai frecvente operațiuni din segmentul Contractelor de muncă:
- adăugare / modificare / corecție salariat
- adăugare / modificare / corecție contract
- corecție unei înregistrări din istoricul contractului
- încetare / corecție încetare / anulare încetare contract
- reactivare contract
- suspendare / modificare suspendare / încetare suspendare contract
Operațiuni care nu sunt cuprinse în integrare și care se vor opera direct in platforma REGES On-Line:
- detașarea contractelor (decizii detașare, trimiteri decizii detașare între angajatori)
- mutarea contractelor (gestionarea transferului de contracte în cazul fuziunilor, diviziunilor etc.)
Toate trimiterile din prezentul material la platforma Reges sau Reges ON-Line fac referire la Registrul pentru angajatori de la adresa reges.inspectiamuncii.ro

Toate trimiterile din prezentul material la platforma SoftPro fac referire la secțiunea Login de la adresa www.softpro.ro
Activarea Reges ON-Line
Transmiterea datelor din WinSAL se face către conturile active de pe platforma Reges ON-Line doar pentru societățile pe care contul respectiv are drepturi. Materiale ajutătoare pentru deschiderea conturilor și stabilirea listei de societăți pentru care are drepturi fiecare cont, delegări de competențe se fac pe platforma Reges ON-Line.
Cum accesez Angajator – Material Inspectia Muncii
Registre / Cerere Acces – Material Inspectia Muncii
Registre / Delegare – Material Inspectia Muncii
De asemenea pe youtube regăsiți nenumărate tutoriale despre conectări, drepturi, delegări de competențe în gestionarea registrelor.
Chiar dacă accesul în platforma Reges ON-Line se va face în baza aceleiași semnături digitale pentru mai multe societăți, conectarea acestora cu WinSAL se va face individual, fiecare societate primind în platforma Reges ON-Line un set de chei de conectare.
Obținerea cheilor de conectare a firmelor din platforma Reges ON-Line se face astfel:
- accesați platforma Reges și selectați firma dorită (din meniul Registre)
- accesați jos Setari – Angajator – Utile
- apăsați butonul Obține credențiale

In ecranul principal al platformei Reges veți primi în scurt timp un mesaj de răspuns. Copiați informațiile primite pentru pasul următor.

- accesați platforma softpro.ro cu utilizatorul si parola personală.
- selectați în partea de sus firma pentru care faceți integrarea (această procedură se face pentru fiecare societate în parte).
- accesați din colțul din dreapta sus meniul de utilizator, secțiunea Setări companie. (în cazul în care nu aveți această opțiune de meniu, efectuați pașii de la paragraful următor: Activarea meniurilor Reges în SofPro apoi reveniți.)
- Bifați opțiunea Integrare reges On-Line Activă.
- Lipiți userul (cheia publica a firmei) și parola de integrare obținute la pasul anterior (Atenție la copierea userului și a parolei: nu includeți spații, copiați doar caracterele afișate).
- apăsați butonul Salvează

Tokenul de acces NU trebuie generat manual deoarece are o valabilitate redusă de doar 30 de minute și se va obține automat de către aplicație înaintea fiecărei transmisii în Reges dacă precedentul token a expirat. Pentru început rubrica va fi necompletată.
În cazul în care există societăți pe care nu le aveți încă în listă pe platforma softpro.ro (nu depun SAF-T și nu au integrare proprie e-factura/e-transport) urmați întâi secvența de la paragraful următor Activarea meniurilor Reges în SofPro apoi reveniți.
Activarea meniurilor Reges în SofPro
- accesați platforma softpro.ro cu utilizatorul si parola personală.
- dați click pe numele utilizatorului afișat in colțul dreapta sus al ecranului.
- selectați opțiunea Profil utilizator.

- copiați informația afișată în rubrica Token de verificare

- doar în cazul în care nu este afișat nimic în rubrica Token de verificare generați un token de verificare nou apoi copiați acest token. Salvați token-ul în baza de date înainte de a continua.

- accesați modulul de Administrare cu utilizatorul și parola specifică modulului de program WinConta/WinGest/WinSal
- alegeți opțiunea Solicitare drepturi SoftPro.ro
- completați numele utilizatorului cu care accesați platforma softpro.ro
- lipiți (paste) tokenul de verificare copiat din Profil utilizator – buton: [<]
- selectați deodată TOATE firmele pentru care doriți integrarea cu reges ON-Line (nu selectați firme pe care nu le mai aveți în portofoliu) – buton: [?]
- verificați sa fie bifat Acces Integrari si Acces Integrare Reges ON-Line
- apăsați butonul Trimite

- dacă solicitările au fost procesate cu succes se va returna mesajul

- în caz contrar se va afișa motivul refuzului de procesare automată a solicitării (în acest caz trimiteți pe e-mail unui reprezentant SoftPro solicitarea de acces la cel puțin una din societățile din respectiva licența iar după primirea răspunsului reluați procedura pentru celelalte firme)

Comutarea Reges între operare manuală și conectarea din aplicație externă
Platforma Reges are 2 moduri de lucru.
- mod conectare din aplicații externe (de exemplu WinSAL)
- mod operare manuala (direct în Reges)
După apăsarea butonului Obține credențiale descrisă in paragraful Activarea Reges ON-Line platforma Reges trece automat în mod Vizualizare, modificarea datelor fiind posibilă doar prin comenzile externe trimise de WinSAL. Pentru a semnala acest lucru, platforma afișează în partea de sus numele firmei pe fundal gri cu un lacăt închis in față

În cazul în care este necesară operarea manuală în platforma Reges aceasta trebuie comutată pe operare manuala. Click pe lacătul închis din fața numelui societății și răspundeți afirmativ la mesajul de confirmare.

După ce lacătul dispare este activată operarea manuala. În acet moment comunicarea cu aplicațiile externe este întreruptă. Dacă se încearcă trimiterea unei operațiuni din WinSAL se va obține mesajul:

Refacerea legăturii cu aplicațiile externe (WinSAL) se face tot din platforma Reges în meniul Setări – Utile butonul Activeaza accesul.

Nu este necesar sa generați alte credențiale. Dacă totuși apăsați butonul Obține credențiale, se va genera o nouă parolă de conectare pe care va trebui sa o introduceți pe platforma Softpro, așa cum este descris la paragraful Activarea Reges ON-Line
Importul identificatorilor salariaților și contractelor
Deoarece identificarea salariaților și a contractelor nu se mai face în noul registru pentru salariați pe baza CNP/NIF număr/dată contract ci pe baza unor identificatori unici este necesară o primă preluare a acestor date în WinSAL.
- accesați platforma Reges și selectați firma dorită (din meniul Registre)
- accesați jos Setari – Angajator – Utile
- în secțiunea Export entitate din baza de date selectați format raport JSON
- apăsați butonul Export contracte

- în ecranul principal al platformei Reges veți primi în scurt timp un mesaj de răspuns.
- deschideți fișierul primit (click pe aici) apoi Descarcă.
- salvați fișierul în computerul local pentru a fi utilizat la pasul următor

- accesați platforma softpro.ro și intrați în modulul importuri

- selectați cartela Contracte Reges (în cazul în care este singurul import configurat se va deschide automat)
- alegeți fișierul salvat din platforma Reges pentru firma respectivă și apăsați import.
- dați click pe READ_RESULT pentru a vedea rezultatul preluării (vă asigurați ca nu a fost generată o eroare de preluare)

Rezultatul preluării identificatorilor salariaților și contractelor se vede în modulul Declarații de pe platforma SoftPro – Tip declarație REGES Jurnal integrare cu platforma Reges ONLine cartela Fisier Personal. Salariații și contractele care au primit identificatorul Reges vor apărea cu marcajul DA pe coloana Salariat în Reges respectiv Contract în Reges. Cazurile în care identificatorul nu s-a preluat automat sunt cazuri excepționale și trebuie tratate individual (Salariatul exista în WinSAL și nu există in Reges sau au alt CNP sau numărul și/sau data contractului din WinSAL diferă de cel din Reges)

Observație: Începând cu versiunea 6.119 Rev.G s-a trecut in WinSAL la numere de contracte tip caracter, așadar pot fi preluate și contracte care în trecut au fost generate in Revisal din alte aplicații având numere de contract cu caractere (de exemplu 000251 sau A1250).
Integrarea WinSAL cu platforma Reges
În urma conectării firmei cu platforma Reges ON-Line, după selectarea firmei în WinSAL / WinPers va apărea în dreapta jos cheia publică a firmei din platforma Reges.

În cazul în care faceți mai multe integrări simultan, faceți câte un test al fiecărei integrări pentru a vă asigura că nu ați preluat cheile de integrare din platforma Reges ale unei alte firme. In secțiunea Actualizare personal vă poziționați pe orice salariat și accesați REGES OnLine apoi butonul Test. Daca CUI firma coincide cu CUI din platforma Reges de la care s-au preluat datele de conectare va apărea un mesaj de succes.

În caz contrar se va afișa un mesaj cu CUI din Reges de la care au fost preluate datele de integrare și CUI firma curentă din WinSAL. În acest caz trebuie verificate și corectate datele de conectare cu platforma Reges.

Transmiterea datelor din WinSAL în platforma Reges
Toate operațiunile asupra unui salariat / contract se transmit din Actualizare personal – REGES OnLine. Fiecare operațiune presupune 2 pași:
- Transmiterea datelor către platforma Reges
- Verificarea acceptării de către platforma Reges și consemnarea efectivă a acestor date in registrul salariaților.
Datorită noului sistem de identificare al salariaților și contractelor, înregistrarea contractelor NOI presupune 2 operațiuni distincte:
- A1. Transmiterea datelor salariatului NOU (se selectează singura acțiune Reges disponibilă: Inregistrare Salariat )

- A2. Verificarea acceptării datelor salariatului și preluarea identificatorului de salariat ce va fi folosit mai departe pentru toate transmisiile ce fac referire la respectivul salariat (După transmiterea oricărei operațiuni în Reges singura acțiune disponibilă rămâne: Verificare status trimitere )

În cazul acceptării datelor salariatului, va fi afișat răspunsul pozitiv al platformei Reges iar identificatorul salariatului se va salva în baza de date.

- B1. Transmiterea datelor contractului NOU (se selectează acțiunea Reges: Inregistrare Contract )

- B2. Verificarea acceptării datelor salariatului și preluarea identificatorului de contract ce va fi folosit mai departe pentru toate transmisiile ce fac referire la respectivul contract.

În cazul acceptării datelor contractului, va fi afișat răspunsul pozitiv al platformei Reges iar identificatorul de contract se va salva în baza de date.
Ulterior încărcării salariaților și contractelor în Reges sunt disponibile diverse operațiuni asupra datelor transmise:
- Modificarea datelor unui salariat:

După verificare se primește răspunsul Reges pentru operațiunea de modificare:

- Modificarea datelor unui contract

Spre deosebire de Modificarea salariatului care este globală (nu produce efecte doar de la o anumită dată), orice modificare de contract se realizează în baza unui document (Act adițional, Decizie, etc) și produce efecte doar de la o anumită dată. Aceste informații trebuie completate înainte de transmiterea operațiunii în Reges. (La data redactării acestui material, informațiile despre document nu sunt încă elemente obligatorii ale unei modificări de contract)

Important: Ca și în cazul generării datelor pentru vechiul Revisal, toate informațiile sunt preluate din datele introduse în macheta de actualizare personal. Asigurați-vă că toate informațiile sunt corecte și complete înainte de a transmite operațiunile in Reges.
Modificare sau Corecție?
Atât în cazul salariaților cât și al contractelor sunt disponibile 2 tipuri de operațiuni de transmitere în cazul în care anumite informații se schimbă. Operațiunea de Modificare contract sau salariat se folosește atunci când apar modificări în timp ale informațiilor (schimbare nume după căsătorie, obținere CNP salariat străin, modificare salariu sau norma de muncă). Operațiunea de Corecție se folosește dacă la o transmisie anterioară s-au încărcat informații eronate și este necesară corectarea / îndreptarea acelor erori materiale. În cazul contractelor, operațiunea de Corecție face modificări doar asupra datelor transmise prin ultima modificare de contract, nu în tot istoricul contractului.
- Ce înseamnă Modificarea unui Contract? – Material Inspecția Muncii
- Ce înseamnă Corectarea unui Contract? – Material Inspecția Muncii
Informații Salariat sau Contract?
Informațiile ce sunt transmise prin intermediul operațiunilor de Adăugare / Modificare / Corecție Salariat sunt Numele, prenumele și informațiile grupate în prima coloană a ferestrei de actualizare personal din WinSAL, inclusiv adresa sau detaliile cetățenilor străini (dacă este cazul)

Informațiile ce sunt transmise prin intermediul operațiunilor de Adăugare / Modificare / Corecție Contract sunt informațiile grupate in coloana a 2-a – exceptând informațiile despre Modul de ocupare, fișa postului, dosar profesional

precum și informațiile referitoare la salariu (inclusiv sporuri), COR și norma/timpul de lucru

Informații suplimentare cerute în Reges
Noua platformă Reges cuprinde câteva informații la nivelul contractelor ce nu existau în vechiul Revisal
- Tipul locului de muncă (Fix / Mobil)
- Județul locului de muncă pentru tipul Mobil și Județ și Localitate pentru tipul Fix
- Nivelul de studii necesar ocupării postului
- Repartizarea muncii (Zilnic / Inegal / Schimburi / Flexibil / Individualizat)
- Ora de început a programului de lucru în cazul repartizării Zilnic (Durata pauzei de masă NU se transmite în Reges însă este folosită de aplicație pentru a calcula și transmite în Reges ora de sfârșit a programului de lucru: ora început + ore norma zilnica + pauza de masa)
- Tipul turei în cazul repartizării pe Schimburi/Ture
- În cazul celorlalte tipuri de repartizare se poate completa (opțional la data redactării acestui material) a câmpului Detalii repartizare timp muncă
- În cazul persoanelor cu handicap, informații despre tipul, gradul și certificatul de încadrare în grad de handicap

Pentru completarea informațiilor suplimentare de mai sus WinSAL pune la dispoziție câteva instrumente ajutătoare
- actualizarea județului și localității locurilor de muncă apoi transferul acestor informații la nivelul salariaților din respectivele locuri de muncă (Date personale – Organigrama)

- preluarea județului și localității sediului social la nivelul tuturor salariaților societății (Utilitare – Configurare societate)

- actualizarea nivelului de studii necesar fiecărei funcții apoi transferul acestei informații la nivelul salariaților care au setată acea funcție se poate face din nomenclatorul de funcții (Utilitare – Nomenclatoare – Funcții)

- actualizarea orei de început și eventual a duratei pauzei de masă pentru calculul orei de sfârșit program tuturor angajaților societății (Utilitare – Configurare societate)

Suspendarea contractelor
Operațiunile legate de suspendări ce pot fi transmise în Reges sunt:
- Suspendare contract (înregistrarea unei suspendări de contract). Elemente obligatorii de transmis: Temeiul legal de suspendare, data de început a suspendării, data de sfărșit a suspendării.

Rezultat după verificarea transmisiei:

- Modificare suspendare contract (se folosește inclusiv la prelungirea suspendării contractului)

- Anulare suspendare contract (în cazul în care suspendarea a fost trimisă din greșeala)
- Încetare suspendare contract

- Corecție încetare suspendare contract (dacă data încetării suspendării contractului a fost transmisă greșit)
Începând cu trecerea la noul Reges se transmit TOATE suspendările, inclusiv cele în baza certificatelor medicale. De aceea generarea suspendărilor pentru incapacitate temporară de muncă se poate face și direct din macheta de înregistrare a certificatelor medicale.

În cazul certificatelor medicale în continuare se va genera o operațiune de tip Modificare suspendare ce va prelungi suspendarea în baza concediului medical anterior. Verificați cu atenție și data de început a suspendării care trebuie să coincidă cu data de început a primului certificat medical din respectivul episod de boală.

Ordinea transmiterii operațiunilor
Înregistrarea operațiunilor în Reges la nivelul fiecărui contract se poate face doar în ordine cronologică. De exemplu dacă pe un contract s-a generat o modificare sau o suspendare în 11.09.2025 nu se mai poate genera o modificare cu data de 05.09.2025. Dacă nu respectați această constrângere operațiunile nu se vor înregistra în registrul salariaților.

În cazul în care este totuși necesară o intervenție pe o dată din urmă, modificarea/adăugarea se poate face direct în platforma Reges prin Adaugare / Modificare istoric contract.
Încetarea contractelor
Înainte de transmiterea încetării contractului în Reges este obligatorie înregistrarea ultimei zile lucrate în macheta de personal. În caz contrar meniul de încetare contracte din Reges nu va fi vizibil.

Transmiterea și verificarea în calupuri
Paragraf în curs de elaborare
—-