Vă propunem următoarele variante de lucru pentru operarea vânzărilor din depozit cu Bon fiscal și Aviz de livrare:

I. Avize de custodie

Întocmire Aviz custodie

Se folosesc în cazul în care produsele sunt livrate în magazia clientului de unde urmează să fie facturate pe măsură revânzării (în cazul mărfurilor) sau al consumului (în cazul materialelor) lor de către client. Remarcăm meniul separat de accesare al acestui tip de document

Ecranul de culegere:

Informații contabile:

Fiind în sine un document de transfer, produsele rămânând în proprietatea furnizorului, nota contabilă se generează la preț de cost.

Gestiunea primitoare este de tip 35_, iar pentru fiecare client sau filiala a acestuia, se crează automat o magazie cu simbolul codului de partener. Situația stocurilor la terți defalcată pe parteneri se regăsește în situați stocuri, raport de stoc, cu opțiunea de grupare și ordonare după magazine:

Vanzarea produselor se realizează prin Bon de casa selectând magazia aferentă clientului:


Se va genera un Bon de Transfer din cartela acțiuni cu opțiunea BT din vânzările zilnice:

Informații contabile:

La final de zi, Raportul Z va stinge 371.01:

II. Vânzare pe Bon Casa cu aviz

Se înregistrează un bon de casă:

Descarcați cele 2 fișiere în folderul softpro/wingest:

După salvarea documentului și a fișierelor de mai sus, bonul de casa se va putea lista sub forma unui aviz:

NOTĂ: Bonul de casă scade cantitativ valoric gestiunea, dar nu generează notă contabilă. Motiv pentru care la final de zi în care au existat livrări către PF pe bon de casă, se va emite un Bon de Transfer.

Mențiune: Gestiunea 371.01 va fi scăzută prin raport Z și NC de descărcare gestiune.

III. Vânzare cu Bon de casă de avans

Emitere bon de casa de avans

În prealabil se va defini contul 473.AV pentru avansuri:

Și se va seta în Configurare societate ca și cont colector bon casa avans:

Se înregistrează un Bon de casă de avans. Pentru asta, se accesează meniul Documente de mișcare/Operare documente și se selectează Bon de casa. Ecran de culegere:

Informații contabile:

Emitere Aviz pentru livrarea poroduselor:

Livararea produselor:Se accesează meniul Documente de mișcare/Operare documente și se selectează Aviz. Ecran de culegere:

Informații contabile:

Emiterea facturii aferente livrarii cu aviz

Se va emite o factură din aviz. Pentru asta, se accesează meniul Documente de mișcare/Operare documente și se selectează Factură. Se va selecta partenerul, apoi se va accesa cartela acțiuni și bontul Factură din aviz. La cont căutare se verifică să fie 418 și se acționează butonul Încarcă. Din lista încărcată se selectează avizul dorit. Ecran de culegere:

Pe ultima poziție a facturii se adaugă storneaza avansul primit pe bonul de casa. Daca marfa a fost achitata integral in avans, factura va avea valoare 0, altfel va avea valoarea diferentei de plata.

Informații contabile:

La final de zi, Raportul Z va stinge bonul de avans.

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Dori Boros