Varianta 1. Stornarea doar a anumitor produse dintr-o factura

Utilizați documentul „Factura stornare” din meniul Documente contabile/Operare documente sau Documente de mișcare/Operare documente.

Acest document funcționează exact ca și o factură normală, cu deosebirea că operațiunea de căutare se realizează din vânzările din trecut către clientul selectat și nu din stocul curent.

Căutarea se realizează pe rulajele lunii curente și precedente, dar se pot bifa opțiunile de căutare în Tot anul sau Toată baza de date. Prin selectare se preia în factura curentă în mod automat prețul produsul din factura originală și se sugerează cantitatea totală livrata cu minus (-). În cazul în care se stornează parțial, cantitatea poate fi modificată.

IMPORTANT: Operațiunea de căutare este obligatorie. Nu scrieți codurile de produs în tabel întrucât trebuie să îi alegeți factura originală!

Factura de stornare va păstra aceeași cotă de TVA cu care a fost realizată livrarea.

Varianta 2. Stornare factură întreagă, exact cum a fost emisă inițial

Din meniul Documente de Mișcare operați factura de stornare, alegeți partenerul apoi jos în dreapta în cartela Acțiuni – accesați butonul Factură stornare – încărcați lista și selectați factura necesara, conform pozei de mai jos:

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Dori Boros