Întocmire comandă zilnică client

Sistemul de lucru cu “Comandă zilnică de la client” este utilă în activitățile comerciale unde livrările sunt dese, repetitive și unde eventualele produse sau cantități nelivrate dintr-o comanda nu trebuiesc cumulate comenzilor din zilele următoare.

Activarea comenzilor zilnice se realizează pentru fiecare utilizator în parte în Modulul de Administrare. În meniul din partea stângă selectați firma la care doriți să efectuați configurările și apoi click pe Utilizatori. Se va afișa o listă derulantă cu utilizatori, unde se alege utilizatorul dorit/utilizatorii doriți și se dă click pe butonul ”Modifică” sau combinația de taste ALT+M. În fereastra de ”Actualizare useri” trebuie bifată din setul de comenzi, ”Comandă zilnică clienți”, NU și cea ”Comandă fermă clienți”, întrucât se exclud:

Pentru mai multe detalii privind setarea drepturilor utilizatorilor accesați Stabilire drepturi utilizatori.

În aplicația WinGest, în meniul din partea stângă la Documente de mișcare/Operare documente, se întocmesc comenzi zilnice pentru fiecare client.

comanda

Aplicația permite și culegerea mai multor comenzi pe un client lucru care poate fi util pentru cazurile în care se efectuează livrări programate la diverse ore din zi (dimineața și seara) sau în zile ale săptămânii în general fixe (luni/miercuri/sâmbătă) și cu conținut diferit. Aceasta mențiune se completează la rubrica “Ora sau perioada din zi” și va fi vizibilă în opțiunea de preluare în aviz-factură.

În plus, macheta este prevazută și cu o opțiune de preluare din fișier xls, funcțiune activă atât la emitere comandă zilnică, cât și la modificarea ei în vederea pregătirii pentru următoarea livrare.

În momentul în care dăm click pe butonul ”Preluare XLS” se va afișa un un mesaj care va cuprinde informații cu privire la structura și formatul corect al documentului care va preluată.

Fișierul trebuie obligatoriu să fie salvat în format Excel 95:

Pentru mai multe detalii privind formatele Excel accesați File formats that are supported in Excel.

Exemplu fișier corect:

– coloana A – cod produs sau cod de bare;
– coloana B – [opțional] denumire produs, dacă lipsește se lasă coloana goală;
– coloana C – cantitate comandată;

La emitere aviz sau factură client, după selectarea partenerului și a gestiunii din care urmează să se scadă produsele de pe comanda, accesați cartela Acțiuni și dați click pe butonul ”Factură comandă zilnică”.

În cazul în care, la data emiterii facturii NU există mai multe comenzi zilnice factura se populează automat cu produsele din comandă, care se scad din stoc și în același timp se completează prețul de vânzare în funcție de politicile de preț configurate în societate.

Dacă însă există mai mute comenzi pe ziua emiterii, de exemplu pentru dimineață și pentru seară, după apăsarea butonului de ”Factură comandă zilnică”, apare o fereastră suplimentară în vederea selecției comenzii de onorat. Se dă click pe butonul ”Încarcă listă” și se selectează comanda de onorat:

După preluarea în factură, se pot șterge sau modifica pozițiile preluate și se pot adăuga altele noi. Pentru următoarele livrări, fie se modifică comenzile zilnice existente, fie se pot întocmi altele, ele reprezentând defapt un șablon.

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Dori Boros