Înainte de începerea inițializării, dacă societatea are și tranzacții în valută, vă recomandăm să creați analitice distincte pentru furnizori și clienți pentru fiecare valută în parte. Pentru lei utilizați de exemplu 401.L (furnizori), 4111.L (clienți), iar pentru euro utilizați de exemplu 401.EUR (furnizori), 4111.EUR (clienți), etc.

În meniul din partea stângă la Utilitare/Nomenclatoare bifați ”Tot planul de conturi” și apoi click pe ”Actualizare”, sau prin scurtătura din partea de sus a ecranului principal WinConta:

În fereastra nou deschisă click pe butonul ”Adauga” sau combinația de taste ALT+N:

Conturile analitice se vor configura astfel:

Nu uitați să bifați la fiecare analitic, în cartela Security, Vizibil în Gestiune și Vizibil în Contabilitate.

Pentru a inițializa soldurile la parteneri, accesați din meniul din partea stângă Utilitare/Nomenclatoare și bifați Parteneri(Clienți/Furnizori/Altii), iar apoi click pe butonul ”Actualizare”.

Căutați partenerul utilizând butoanele de căutare sau filtrare. Dacă nu există, adaugați-l prin butonul “Adauga” sau combinația de taste ALT+N. Dacă firma e din România, aveți opțiunea de a prelua datele firmei automat de la ANAF. Dați click pe butonul ”Preluare automata date CUI de pe ANAF”, și în fereastra nou deschisă se va introduce CUI-ul partenerului. Dacă CUI-ul este corect, în dreapta vor apărea datele partenerului. Pentru a salva datele dați click pe butonul ”Preluare în baza de date”.

Completați restul informațiilor, dacă le cunoașteți. În cazul în care aveți înțelegeri legate de scadențe, accesați cartela Financiar/Target.

După ce aveți partenerii, poziționați-vă în tabel pe partenerul la care doriți inițializarea și apăsați butonul “Initializare”.

În tabelul care apare, adăugați facturile partenerului cu ajutorul butonului “Adauga”, unde completați rubricile referitoare la factura de inițializat.

Salvați și repetați acest proces de câte ori este necesar. Pentru verificarea inițializării corecte accesați în meniul din partea stângă în Financiar/Liste Parteneri/Facturi, bifați “Situatie generala” unde urmăriți situația fiecărui cont inițializat și defalcat pe parteneri. Aici neapărat bifați opțiunea “Toate soldurile” pentru a cuprinde în totalul soldului inițial și eventualele facturi soldate în lună.

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Dori Boros