0. Pas opțional, sau necesar doar în urma unei descărcări eșuate:

Din mail-ul primit cu codul dumneavoastră de descărcare, accesați link-ul și salvați în folderul \softpro\wingest. Link-ul pentru descărcare https://softpro.ro/utils/ .

Notă: Unele browsere sunt setate să nu vă întrebe locația. În acest caz, vă rugăm căutați fișierul upg_”versiune” (upg_6_112, în acest exemplu), în folderul Downloads din My computer.

Salvarea fișierelor în Mozilla Firefox, alegeți folderul unde aveți instalată aplicația:

În Internet Explorer, întrebarea privind locația de salvare apare în felul următor, în partea de jos a ferestrei:

Iar în Google Chrome întrebarea se află în partea de jos a ecranului.

Alegerea locației de salvare:

Notă: în general aplicația se află pe partiția D:/, dar poate fi și pe altă partiție în funcție de spațiul pus la dispoziție (în exemplul de mai sus, aplicația se află pe partiția C:/).

Pas 1.Începerea actualizării

În fereastra de autentificare accesați butonul de descărcare:


Va apărea un mesaj de informare. Dați click pe ”OK”:

Aplicația se închide. Întrucât pe majoritatea calculatoarelor sistemul de operare este deja XP sau mai nou, reaccesați iconița de acces în aplicație apăsând mouse dreapta și alegând opțiunea “Run as administrator” (sau “Rulează ca administrator”):

S-a introdus un nou sistem de solicitare si stocare a cheilor de actualizare, astfel încât solicitarea se realizează automat, iar cheia generata este stocată și precompletată la fiecare actualizare (pentru toate reviziile următoare).

Daca cheia nu apare automat, trebuie sa solicitați cheia utilizând butonul Solicitare cheie:

Info: In cazul in care solicitarea este transmisa in cursul zilei lucrătoare, in scurt timp se va precompletată cheia de actualizare (la următoarea intrare in mod actualizare sau la apăsarea butonului Verificare cheie. In cazul solicitărilor trimise in perioade nelucrătoare cheia se va genera cel târziu în următoarea zi lucrătoare.

Pentru a verifica dacă cheia a fost generată apăsați butonul Verifică cheie:

Pas2. Doar in cazul in care NU apare cheia precompletată

Atenție: Doar in cazul in care NU apare cheia precompletată, urmați pasul de mai jos: deschideți folderul \SOFTPRO\ din my computer(pe partiția unde este instalat c,d etc)  în care veți găsi un fișier _descarca (_descarca.bat) si pe care trebuie sa îl executați (dublu click pe fișier), apoi reluați procedura de actualizare.

I. Varianta prin descărcare directă

Presupune accesarea butonului “Descarcă Server ”. Așteptați descărcarea tuturor componentelor. La accesarea butoanelor de jos apar succesiv ferestre care arata descărcarea componentelor, vă rugam nu le închideți:

II. Varianta de descărcare din fișierul zip descărcat anterior

Presupune accesarea butonului “Actualizare din zip” din partea dreaptă a ferestrei. Acceptați instalarea componentelor:

Și răspundeți succesiv cu YES la informările de instalare. Selectați fișierul descărcat anterior cu numele format din șirul de caractere “upg_” urmat de numărul versiunii și extensia zip. În exemplul de mai jos, upg_6_112.zip.

Descărcarea s-a finalizat când primiți următorul mesaj:

Vă reamintim ca diverse faze ale descărcării aplicațiilor pot dura în funcție de mărimea componentelor descărcate, a calității conexiunii de internet și a gradului de solicitare ale serverelor noastre, etc. În sistemul de operare Windows, dacă o aplicație în timp de nu a finalizat comanda este din nou accesată (de exemplu click cu mouseul) mesajul primit este “Not responding”. Este un mesaj generic care vă informează ca Windows nu poate trimite mai departe noua comanda (de click) și nu înseamnă că descărcarea este blocată, ci că ea încă e în derulare.

Pas3.Descărcarea utilitarului pentru backup

În cazul în care efectuați backup și vă apare mesajul de mai jos

va rugăm sa efectuați pașii de mai jos pentru descărcarea utilitarului de backup:

a. Deschideți aplicația apăsând mouse dreapta și alegând opțiunea “Run as administrator” (sau “Rulează ca administrator”):

b. Accesați colacul de salvare pentru a începe arhivarea datelor și răspundeți cu ”OK” la mesajul de eroare.

c. Răspundeți cu DA la următoarele mesaje:

d. Răspundeți cu OK la următoarele mesaje:

e. Repetați procedura de backup.

În speranța că tutorialul vă este de folos, echipa SoftPro vă dorește mult spor în ceea ce lucrați!

Dori Boros